Dersin Adı | İleri Pastacılık - 1 |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 420 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders genel olarak öğrencinin ileri pastacılık tekniklerini yakinen tanımasını sağlar |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin amacı, dokusu ve sunumu ile tam mamül artisan pasta çeşitlerinin en iyi sekilde uygulamalı olarak öğretilmesidir. Sıvama, sıkma, kaplama teknikleri uygulanarak pratik kazandırılır. Pastacılıkta çeşitli stil ve teknikler, malzemelerin tanınması, pişirme teknikleri, şekillendirme teknikleri ders konularının içerisinde yer almaktadır. Napoleon, opera, sacher torte gibi tekniği, kremasi ve keki birbirinden farklı klasik artisan pastalar uygulanmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | CORDON BLEU BAKING 255-631- WAYNE GISLEN |
2 | KESKIN KENAR DEVILS FOOD PASTASI | CORDON BLEU BAKING 255-631- WAYNE GISLEN |
3 | OPERA PASTASI | CORDON BLEU BAKING 255-631- WAYNE GISLEN |
4 | NAPOLEON PASTASI | CORDON BLEU BAKING 255-631- WAYNE GISLEN |
5 | KLASIK MILFOY PASTLARI | CORDON BLEU BAKING 255-631- WAYNE GISLEN |
6 | LIMONLU MERENGLI PAY, CIKOLATALI TART | CORDON BLEU BAKING 255-631- WAYNE GISLEN |
7 | KREM PEYNIRLI BAVAROIS, 3 CIKOLATALI BAVAROIS | CORDON BLEU BAKING 255-631- WAYNE GISLEN |
8 | SACHER TURTASI | CORDON BLEU BAKING 255-631- WAYNE GISLEN |
9 | MINYATUR PARIS BREAST, PRALIN, MINI KREMALI PUFLAR, MINI EKLERLER, CHOUX FLORANTIN | CORDON BLEU BAKING 255-631- WAYNE GISLEN |
10 | BANANIER | CORDON BLEU BAKING 255-631- WAYNE GISLEN |
11 | PASSIONATA, NOUGATINE PARISIENNE | CORDON BLEU BAKING 255-631- WAYNE GISLEN |
12 | DOBOS TORTE | |
13 | BRASILIA | |
14 | JULIANNA | |
15 | DÖNEMİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ | |
16 | FİNAL SINAVI |
Ders Kitabı | CORDON BLEU BAKING 255-631- WAYNE GISLEN |
Önerilen Okumalar/Materyaller | CORDON BLEU BAKING 255-631- WAYNE GISLEN, JULIA CHILD, BAKING WITH PASSION, BOUCHON BAKERY, THE PROFESSIONAL BAKER |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 40 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 16 | |
Final Sınavı | 1 | 26 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | X | ||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | X | ||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | X | ||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır
| X | ||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | X | ||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | X | ||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | X | ||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest